פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
בעבר הוצג הבנק הבינלאומי הראשון על ידי פרסומאים כנמר זריז בשוק של פילים כבדים. בתחילת דרכו נהג הנמר לקרוץ בשובבות נועזת אל לקוחות הפילים ולפתות אותם לפתוח אצלם חשבון נוסף, שיהיה. אבל היום, כשסימלה של משפחת ספרא מתנוסס בצמוד לסמל הבנק הבינלאומי הראשון, האצילות מחייבת - חשבון עיקרי בבינלאומי.
ראיון עם שלמה רוטמן, סמנכ''ל בכיר בבינלאומי
''אין כל שינוי בדימוי הנמר'' אומר רוטמן. ''אנחנו עדיין מתאפיינים ברצון וביכולת לחדש, ליזום ולתפור שירות לפי מידות הלקוח. אנחנו אמנם מכירים את הקושי של הלקוח לעזוב את הבנק שלו, אך בטוחים שיש לנו מה להציע ונמשיך לומר זאת בקול רם שכולם ישמעו וידעו''. את המסר הזה מבטאת הסיסמא במודעות שהצבע השולט בהן הוא השחור המסמל את הלילה: ''בוקר טוב סינגפור!'' האמירה הזאת באה באה להציע לאיש העסקים הישראלי את העולם ללא מגבלות של שעות פעילות.
מה שעולה מדבריו של רוטמן זה שהצעת הבנק ללקוחות כוללת לא רק סמלים ואפשרויות אלא גם ביצועים מוכחים המוצגים בפרסום שיש בו חדשנות: הצגת ביצועים בני השוואה של הבנק לעומת בנקים אחרים. רוטמן אומר שהם מרגישים נוח לפרסם נתונים משווים, פשוט משום שבהרבה אפיקים הם המובילים, והגרפיקה של טמיר כהן (יעקובסון) מבליטה זאת בהיסטוגרמות ש''קורעות'' את קו הרקיע.
כל אלה הם מסר ללקוח, אך מה בדבר המכשול שדובר בו בעבר, בעיית הפריסה הגיאוגרפית של סניפי הבנק, שעדיין נמוכה ביחס לאחרים? ''זה פחות מטריד אותנו ואת הלקוחות בשנים האחרונות'' אומר רוטמן. ''היום עובדים עם טלפון, עם פקס ומכשירים אוטומטיים, כך שהעניין הגיאוגרפי ירד בחשיבותו''.
נחזור לעניין הלוגו של משפחת ספרא. למעשה, הבנק הבינלאומי הינו כבר שנתיים חלק מקבוצת ספרא, אך רק לאחרונה מצאו לנכון לציין זאת על באמצעות הוספת הסמל ללוגו. ''בנוסף ליציקת תוכן נוסף למשמעות השם הבינלאומי של הבנק, הטבעת הלוגו באה לעשות ''אפ-גריידינג'' במונחים של אמינות, איתנות ומקצוענות, בתוספת סינגפור כדוגמא לייחודיות השיווקית (USP) של הבנק מול הלקוח לעומת בנקים אחרים''. רשימת נקודות הרשת של ספרא על פני העולם, יכולה להחזיר את התודעה של הישראלי המצוי למימד הטלוויזיוני המוכר של הסידרה ''מישל עזרא ספרא ובניו'' ואולי אף להדגיש את הפוטנציאל האקטואלי של קשרים בנקאיים עם סניפים בדמשק ובביירות כשיבוא אוטוטו שלום.
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
בעבר הוצג הבנק הבינלאומי הראשון על ידי פרסומאים כנמר זריז בשוק של פילים כבדים. בתחילת דרכו נהג הנמר לקרוץ בשובבות נועזת אל לקוחות הפילים ולפתות אותם לפתוח אצלם חשבון נוסף, שיהיה. אבל היום, כשסימלה של משפחת ספרא מתנוסס בצמוד לסמל הבנק הבינלאומי הראשון, האצילות מחייבת - חשבון עיקרי בבינלאומי.
ראיון עם שלמה רוטמן, סמנכ''ל בכיר בבינלאומי
''אין כל שינוי בדימוי הנמר'' אומר רוטמן. ''אנחנו עדיין מתאפיינים ברצון וביכולת לחדש, ליזום ולתפור שירות לפי מידות הלקוח. אנחנו אמנם מכירים את הקושי של הלקוח לעזוב את הבנק שלו, אך בטוחים שיש לנו מה להציע ונמשיך לומר זאת בקול רם שכולם ישמעו וידעו''. את המסר הזה מבטאת הסיסמא במודעות שהצבע השולט בהן הוא השחור המסמל את הלילה: ''בוקר טוב סינגפור!'' האמירה הזאת באה באה להציע לאיש העסקים הישראלי את העולם ללא מגבלות של שעות פעילות.
מה שעולה מדבריו של רוטמן זה שהצעת הבנק ללקוחות כוללת לא רק סמלים ואפשרויות אלא גם ביצועים מוכחים המוצגים בפרסום שיש בו חדשנות: הצגת ביצועים בני השוואה של הבנק לעומת בנקים אחרים. רוטמן אומר שהם מרגישים נוח לפרסם נתונים משווים, פשוט משום שבהרבה אפיקים הם המובילים, והגרפיקה של טמיר כהן (יעקובסון) מבליטה זאת בהיסטוגרמות ש''קורעות'' את קו הרקיע.
כל אלה הם מסר ללקוח, אך מה בדבר המכשול שדובר בו בעבר, בעיית הפריסה הגיאוגרפית של סניפי הבנק, שעדיין נמוכה ביחס לאחרים? ''זה פחות מטריד אותנו ואת הלקוחות בשנים האחרונות'' אומר רוטמן. ''היום עובדים עם טלפון, עם פקס ומכשירים אוטומטיים, כך שהעניין הגיאוגרפי ירד בחשיבותו''.
נחזור לעניין הלוגו של משפחת ספרא. למעשה, הבנק הבינלאומי הינו כבר שנתיים חלק מקבוצת ספרא, אך רק לאחרונה מצאו לנכון לציין זאת על באמצעות הוספת הסמל ללוגו. ''בנוסף ליציקת תוכן נוסף למשמעות השם הבינלאומי של הבנק, הטבעת הלוגו באה לעשות ''אפ-גריידינג'' במונחים של אמינות, איתנות ומקצוענות, בתוספת סינגפור כדוגמא לייחודיות השיווקית (USP) של הבנק מול הלקוח לעומת בנקים אחרים''. רשימת נקודות הרשת של ספרא על פני העולם, יכולה להחזיר את התודעה של הישראלי המצוי למימד הטלוויזיוני המוכר של הסידרה ''מישל עזרא ספרא ובניו'' ואולי אף להדגיש את הפוטנציאל האקטואלי של קשרים בנקאיים עם סניפים בדמשק ובביירות כשיבוא אוטוטו שלום.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.